Cesta k textu na webu --> www.ceskoprotichudobe.cz > Témata > Jak se vaří kampaň

Jak se vaří kampaň

aneb Vytváříme nové recepty pro nováčky v rozvojovém vzdělávání

Představte si, že hodíte do mísy reklamní techniky a rozvojové vzdělávání a zamícháte. Co vám z toho vznikne? Rozvojové vzdělávání "nové chuti"...

Skupina nevládních neziskových organizací ze čtyř evropských zemí včetně EDUCONu (jeden z koordinátorů kampaně ČpCH) se pokusila spojit to nejlepší z oblastí reklamy a rozvojové osvěty. Během 25 vzdělávacích akcí, které zorganizovali v letech 2011-2012, používali techniky reklamy a marketingu a smíchali je s tématy rozvojového vzdělávání.

A především: zaměřili se na cílové skupiny, které byly podobným kampaním dříve spíše uzavřené. Speciálně na novou vzrůstající cílovou skupinu, tzv. “Mladé profesionály”.

Většinou je jim mezi 25 a 35 lety, pracují na vyšších pozicích v ekonomii, administrativě, médiích nebo kultuře, nebo jsou studenti - budoucí absolventi. Času sice nemají nazbyt, ale mají většinou dostatek finančních prostředků a rádi udávají trendy pro jiné skupiny. 

Vznikla tak databáze zkušeností zůčatněných neziskových organizací sepsaných ve formě “receptů” na uspořádání vzdělávacích akcí. 

  • Knižní záložka "Letíme za lepší svět" 
  • Balíček sardinek 
  • Valentýnské balonky 
  • Sbírka samolepek 
  • Fair kafé film: Pili jste někdy fair? 
  • Štítky na zavazadla 
  • Geocaching o životním stylu dle MDGs 
  • Video spot Paul versus Strom 
  • Rozvojová aplikace pro smartphone 
  • Chytré ubrousky k fairtradové kávě 
  • Rozvojové záložky 
  • Rozvojové etikety na lahve 
  • Rozvojové mateřské kalendáře 
  • Rozvojové podložky pod myš 
  • Prostírání pro restaurační vlakové vozy 
  • Náramky na party 
  • Rozvojové vizitky 
  • Výměna oblečení 
  • Recept Prázdného bazénu pro Rozvojové cíle tisíciletí 
  • Nákupní tašky pro rovnost pohlaví 
  • Kurzy orgasmu 
  • Vánoční strom zdobený odpadky 
  • CD strom 
  • Škrabky na led proti klimatickým změnám 
  • Naučný šetřič obrazovky 

Pokud jste nezisková organizace, která by také ráda oslovila novou cílovou skupinu, můžete se jejich zkušenostmi nechat inspirovat. 

 

Recepty na lepší svět: www.bakeabetterplace.org

Obchodní bariéry ze stran bohatých zemí stojí rozvojové země asi 100 miliard ročně - skoro dvakrát více, než dostanou v rámci rozvojové polupráce. 8.cíl

8.cíl
Budovat světové partnerství pro rozvoj

Obrázky k cílům MDG jsou práce studentů Střední grafické školy Hollar v Praze