
Pankix
(všechny osobnosti)
Cesta k textu na webu --> www.ceskoprotichudobe.cz > Témata > Jak se vaří kampaň
Jak se vaří kampaň
aneb Vytváříme nové recepty pro nováčky v rozvojovém vzdělávání
Představte si, že hodíte do mísy reklamní techniky a rozvojové vzdělávání a zamícháte. Co vám z toho vznikne? Rozvojové vzdělávání "nové chuti"...
Skupina nevládních neziskových organizací ze čtyř evropských zemí včetně EDUCONu (jeden z koordinátorů kampaně ČpCH) se pokusila spojit to nejlepší z oblastí reklamy a rozvojové osvěty. Během 25 vzdělávacích akcí, které zorganizovali v letech 2011-2012, používali techniky reklamy a marketingu a smíchali je s tématy rozvojového vzdělávání.
A především: zaměřili se na cílové skupiny, které byly podobným kampaním dříve spíše uzavřené. Speciálně na novou vzrůstající cílovou skupinu, tzv. “Mladé profesionály”.
Většinou je jim mezi 25 a 35 lety, pracují na vyšších pozicích v ekonomii, administrativě, médiích nebo kultuře, nebo jsou studenti - budoucí absolventi. Času sice nemají nazbyt, ale mají většinou dostatek finančních prostředků a rádi udávají trendy pro jiné skupiny.
Vznikla tak databáze zkušeností zůčatněných neziskových organizací sepsaných ve formě “receptů” na uspořádání vzdělávacích akcí.
- Knižní záložka "Letíme za lepší svět"
- Balíček sardinek
- Valentýnské balonky
- Sbírka samolepek
- Fair kafé film: Pili jste někdy fair?
- Štítky na zavazadla
- Geocaching o životním stylu dle MDGs
- Video spot Paul versus Strom
- Rozvojová aplikace pro smartphone
- Chytré ubrousky k fairtradové kávě
- Rozvojové záložky
- Rozvojové etikety na lahve
- Rozvojové mateřské kalendáře
- Rozvojové podložky pod myš
- Prostírání pro restaurační vlakové vozy
- Náramky na party
- Rozvojové vizitky
- Výměna oblečení
- Recept Prázdného bazénu pro Rozvojové cíle tisíciletí
- Nákupní tašky pro rovnost pohlaví
- Kurzy orgasmu
- Vánoční strom zdobený odpadky
- CD strom
- Škrabky na led proti klimatickým změnám
- Naučný šetřič obrazovky
Pokud jste nezisková organizace, která by také ráda oslovila novou cílovou skupinu, můžete se jejich zkušenostmi nechat inspirovat.
Recepty na lepší svět: www.bakeabetterplace.org
Obchodní bariéry ze stran bohatých zemí stojí rozvojové země asi 100 miliard ročně - skoro dvakrát více, než dostanou v rámci rozvojové polupráce. |
![]() |
8.cíl Obrázky k cílům MDG jsou práce studentů Střední grafické školy Hollar v Praze |